לחץ כאן למעבר לאתר החדש
+ התחבר או הירשם כדי לכתוב
עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 10 מ 12

אשכול: עזרה מציאת דרך הכי קלה לבדיקת תקינות הכוננים במחשב

  1. #1

    עזרה מציאת דרך הכי קלה לבדיקת תקינות הכוננים במחשב

    היי
    אני אני צריך עזרה
    במחשב שלי יש איזה כונן שעושה תיק תיק וזה מלחיץ אותי מאוד
    והיות ויש תוכנות מסובכות לבדיקת תקינות הכוננים אז אני צריך
    את עזרתכם במציאת תוכנה נוחה ולא מסובכת לבדוק את הכוננים שלי
    תודה

  2. #2
    מנהל ראשי הסמל האישי של Speed
    תאריך הצטרפות
    14/09/2012
    הודעות
    1,696
    1. תסרוק את הכונן הקשיח בעזרת רק משתמשים רשומים / מחוברים יכולים לצפות בקישור - ותעלה תמונות מה-Health המורחבת ומה-Error Scan (סריקה עד 20GB מספיקה). בצילום המסך תשתמש בכפתורי Alt+PrintScreen והדבקה לצייר ושמירה בשם, או דרך התוכנה עצמה.
    2. האם יש לך אפשרות לצלם בטלפון החכם ולהעלות את ההקלטה ליוטיוב כדי שנשמע את התקתוקים ?
    3. רוב הסיכויים שבמצב כזה (אם אכן קולות הטיק-טק עולים ממנו) אין הרבה מה לעשות וזה הזמן לגיבוי, למימוש האחריות אם יש ולהחלפתו.
    רק משתמשים רשומים / מחוברים יכולים לצפות בקישור -

  3. #3
    מנהל ראשי הסמל האישי של P--L
    תאריך הצטרפות
    15/09/2012
    הודעות
    4,234
    1. רעשי כונן חדשים מצביעים בדרך כלל על גסיסתו. גבה אותו בדחיפות.

    2. אם החלטת לבצע סריקה, אני בניגוד ל-speed, ממליץ לבצע את הסריקה במלואה,
    היות וסקטורים פגומים עלולים להימצא בכל מיקום בכונן, גם באמצע, גם בסופו,
    וכל מה שיכתב עליהם, כאילו נכתב במים.
    נערך לאחרונה על ידי P--L; 06/10/14 בשעה 20:10.
    כל תקלות התוכנה של המחשב נפתרות תוך דקות ע"י
    התוכנה החשובה ביותר רק משתמשים רשומים / מחוברים יכולים לצפות בקישור -



  4. #4
    מנהל ראשי הסמל האישי של Speed
    תאריך הצטרפות
    14/09/2012
    הודעות
    1,696
    P-L ידידי, הסריקה הנעשית ע"י HDTune איננה מתקנת דבר בכונן הקשיח ועל כן הצעתי זאת משתי סיבות:
    1. רוב קבצי מערכת ההפעלה נמצאים באיזור ה-20GB או פחות מתחילת הכונן/הסריקה ונותנת אינדיקציה לאזורים פגומים ללא נגיעה/שינויים כלשהם.
    2. סריקה מלאה בדרך הרגילה דרך חלונות, עלולה לגרום לקבצים הניתנים להצלה מאיזור פגום להפוך לקבצי chk או לתיקיות Found אותם בלתי אפשרי לשחזר. לכן נראה שהתכוונת לסריקה מלאה דרך HDTune ואם כן, גם אז רוב האזורים הפגומים מתרכזים בטווח ה-20GB הראשוניים ואז, אם כבר ישנם כמה פגמים בכונן, מה הטעם להמשיך מעבר לסריקה הזו היות שכבר יודעים היכן אנו עומדים מבחינת הקשיח.
    כמובן שסריקה מוגבלת כזאת מספיקה בד"כ לעלות על רוב הכוננים הפגומים מניסיוני הרב, אך אם לדני יש זמן נוסף, שיסרוק עד הסוף.
    רק שיביא בחשבון שסריקה ארוכה עלולה להפחית את סיכויי השחזור בעתיד מחשש לנזק נוסף.

    אילו דני היה מעלה הקלטה קולית של מצב הכונן, יש סיכויים שהייתי מאבחן את מצבו ע"פ השמיעה ומייעץ לו אחרת.
    רק משתמשים רשומים / מחוברים יכולים לצפות בקישור -

  5. #5
    מנהל ראשי הסמל האישי של P--L
    תאריך הצטרפות
    15/09/2012
    הודעות
    4,234
    ספיד היקר,

    1. ברור שהסריקה אינה מתקנת. מטרתה איבחון בלבד.

    2. קבצי מערכת ההפעלה מצויים לרוב בתחילת הכונן,
    אבל שמירת נתוני מערכת עלולים להגיע עד לסופו,
    בגלל פיצול ופיזור אקראי בעת כתיבה מהירה,
    ולכן הצעתי לא לוותר כלל על סריקה מלאה,
    שכן מציאת סקטור פגום אחד או שניים, כבר מעידים על עייפות החומר.

    3. הימנעות מסריקה ארוכה בגלל "חשש מנזק נוסף",
    כמוה כהימנעות מבדיקת דם לאיבחון מחלה,
    רק בגלל אובדן הדם שבדגימה. אם הכונן חולה, עדיף לדעת,
    ולא להתכחש לאפשרות של סקטורים פגומים מעבר לטווח ה-20 ג"ב שהיצעת.

    בכל מקרה, נראה לי שהכונן הזה משמיע אנחות גסיסה,
    שכנראה התפתחו רק לאחרונה,
    ולכן מציע לגבות חומר אישי בדחיפות, אפילו בטרם ביצוע סריקה כלשהי.
    כל תקלות התוכנה של המחשב נפתרות תוך דקות ע"י
    התוכנה החשובה ביותר רק משתמשים רשומים / מחוברים יכולים לצפות בקישור -



  6. #6
    מנהל ראשי הסמל האישי של Speed
    תאריך הצטרפות
    14/09/2012
    הודעות
    1,696
    1. מסכים.
    2. מסכים עם החלק הראשון, אך למרות זאת אם ניתן לראות את הנזק כבר ב-20gb הראשונים, אין טעם להמשיך לסרוק.
    3. קודם כל אתה צודק שעדיף לנסות לשחזר מידע ורק לאחר מכן לבצע סריקה, כי היא עלולה לגרום לנזק נוסף הן בשחזור והן פיזית.
    שנית, לגבי השחזור כבר הסברתי לעיל את הסיבות ולגבי הנזק העלול להיגרם ע"י סריקה רגילה ואם ניקח את הדוגמה שלך, יתכן ויצליח לסרוק עד סופו, אולם אז יתכן שיגיע למצב שהניתוח הצליח (בדיקת הדם) והחולה מת. לכן עדיף להיות זהירים יותר כדי לא להגיע למצב בלתי הפיך ולסרוק רק את מקצתו של הקשיח ע"מ שלא להחריף את הססטוס קוו ובכל זאת להציל מה שיותר מידע ובד"כ רוב האזורים הפגומים מזדהים ב-20gb הראשונים מניסיון עם מאות קשיחים.

    העניין הוא שטרם ראינו תגובה כלשהי מפותח האשכול ויכול להיות שאנו טוחנים מים. ישנם מס' שאלות פתוחות:
    האם ניתן לגבות כרגע את המידע או שהכונן מחפש את הזנב שלו, כלומר אינו מוצא את האפס שלו ?
    האם זו בעיה של פגמים שנוצרו ממכות פיזיות מראש הכונן או בעיה בלוח ה-pbc או משהו אחר ?

    נמתין לתגובתו.
    רק משתמשים רשומים / מחוברים יכולים לצפות בקישור -

  7. #7
    שלום חברים ותודה על העזרה
    הורדתי את התוכנה שהמלצתם לי עלהה אבל שהתוכנה עובדת אז
    לאחר כמה זמן המחשב נכנס למצב תרדמת מה עושים
    רגע רגע שחכתי להגיד שהרעשים באים שאני מוריד אזה קובץ ולא שהמחשב עובד רגיל
    תודה
    נערך לאחרונה על ידי Dniloi; 07/10/14 בשעה 20:12.

  8. #8
    מנהל ראשי הסמל האישי של P--L
    תאריך הצטרפות
    15/09/2012
    הודעות
    4,234
    מגבים מהר ומחליפים כונן.
    ממש לא חשוב מתי מופיעים רעשי הכונן.
    כל תקלות התוכנה של המחשב נפתרות תוך דקות ע"י
    התוכנה החשובה ביותר רק משתמשים רשומים / מחוברים יכולים לצפות בקישור -



  9. #9
    טוב חברים תודה על העזרה
    בסוף נתקתי את המחשב מהחשמל ואני אשלח אותו לבדיקה
    ובתקווה שהדיסק עדיין באחריות

  10. #10
    מנהל ראשי הסמל האישי של Speed
    תאריך הצטרפות
    14/09/2012
    הודעות
    1,696
    ציטוט נכתב במקור על ידי Dniloi צפיה בהודעה
    טוב חברים תודה על העזרה
    בסוף נתקתי את המחשב מהחשמל ואני אשלח אותו לבדיקה
    ובתקווה שהדיסק עדיין באחריות
    יפה. מה עם המידע ?
    רק משתמשים רשומים / מחוברים יכולים לצפות בקישור -

+ התחבר או הירשם כדי לכתוב
עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון

נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך:

  1. תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 27/01/18, 23:55
  2. תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 28/08/17, 00:42
  3. עזרה מציאת פריצה ל Uniblue DriverScanner 4.1.1.5201.22
    על ידי Dniloi בפורום תמיכה טכנית
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 10/04/16, 17:51
  4. תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 28/11/14, 06:39
  5. תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 07/11/13, 19:13

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
מי אנחנו ?
אתר GeekZone.co.il הועלה לאוויר בספטמבר 2012.
האתר משמש מקום מפגש מרכזי ופעיל למומחי וחובבי תחום
הטכנולוגיה והמחשבים בארץ הכמהים לאיכות ולמקצועיות ללא פשרות !
הצטרף אלינו
למעלה